16 Apr 2009

I'm back!


Ja då var man tillbaka. Mamma, ursäkta dröjsmålet, men jag har varit helt däckad de senaste kvällarna. Det är tufft när allt blir nytt och så har vi det här med språket också, som tar ut sin rätt på hjärncellerna. Men nu känner jag att jag börjar komma i fas igen. Måndagen var så klart spännande med fotograferingen för Giant. Vet inte om jag får gå ut med namn på de som Ruvan plåtade, men jag kan säga att det var en tjej som gör musikvideor till de stora RnB stjärnorna, en skådespelare, två musikproducenter, en skådespelerska och slutligen en manlig modell som sägs snart vara nästa stora namn i da industri. Jag blev dock inte så blown away av honom, men skönhet är ju som alla vet mycket subjektivt. Studion vi var inhyrda i var helt otrolig! Stor och vit med värsta utsikten över Lower east side. Jag lyckades hitta mig en svenska 5 minuter efter jag anlänt. Tjejen som satt i receptionen hade cheap monday jeans vilket förde in oss på vårt kära hemland. Och tack vare min nationalitet gick jag därifrån en as snygg t-shirt rikare. Inte helt fel att vara svenska! Vi var i studion hela dagen och efter det fick jag springa lite ärenden. Ruvan är nästan helt analog vilket gör att filmrullar ska droppas av och dvder ska hämtas upp. Han har massor av gamla kameror och till Giant plåtningen använde han säkert 6 olika. Han är en riktigt clown och skrattar med jämna mellanrum. Han gick loss på stylisternas bord och pimpade sig, vilket jag snabbt förevigade. Efter denna dagen stupade jag i säng vid 10 och kommer inte ihåg min dröm, vilket jag brukar göra annars.!
De följande dagarna har gått till att springa ärenden, välja ut bilder från plåtningen och göra iordning bilder som ska iväg till olika ställen. Det är mycket att fixa just nu, för Ruvan åker till LA nästa vecka och blir borta i 2 veckor. Jag kan tyvärr inte avslöja vad han ska göra exakt därborta efter som det är lite av hemlighetsstämplat, men det involverar ett mansion(inte hefffners) och ett stort band och en skivinspelning. Både jag och Yvonne är så avundsjuka, men det är inte helt fel att hänga i NY heller. Jag har lärt känna Yvonne lite mer och jag gillar verkligen henne. Jag flyttar in hos henne i slutet av månaden. Jag hamnar inte på Manhattan, men inte långt därfrån. Jag kommer bo precis på andra sidan bron, i Queens. På några minuter kommer jag vara på Upper east side. Inte för att det är den delen som lockar egentligen. Jag är en Lower Manhattan brud, for shore. Imorgon ska jag först hem till Yvonne på middag. Ska bli kul att träffa Daysi från förra helgen igen. Sen får vi se vart det bär av. På lördag ska jag på en mega husfest i Brooklyn med Miriam och Milli. Det ska bli så kul och jag kan knappt bärga mig. Tydligen är det 7 personer som delar på huset och en av dom är fotograf.
Just nu lyssnar jag på Mando Diao, lite av mitt favvoband. Älskar deras senaste I wanna dance with somebody. Gustav är heeeeet, som alltid. Jag frågade Ruvan om han gillade dom och då var det så klart han som tog pressbilderna till deras första skiva.(Cia det finns till och med en bild på din dregelman Björn i Ruvans senaste bok) Jag förstår inte hur han kan vara överallt och ändå vara på samma ställe. Must be NY

1 comment:

  1. Bra att du är back! Har saknat uppdateringarna. Låter som du riktigt börjar komma in i NY-livet. Och hittat nytt boende! Vad ska ni hitta på när Ruvan är borta? Här har det såklart varit mkt jobb efter en veckas frånvaro. Astrid har åkt på feber, men vi ska ändå ha lite fredagsmys, eller tjejmys som Astrid säger eftersom Johan jobbar kväll och inte är med. Massor med kramar från oss!

    ReplyDelete