31 Mar 2009

In da hood

Det gick strålande! Inget missat flyg eller andra fadäser. Dock fick vi cirkulera i mer än 3o minuter ovanför JFK innan vi fick landa. Insläppt blev jag oxå fast jag måste erkänna att jag började svettas lite innan jag fick gå fram till mannen i båset. Hade varit överjävligt om de hade sagt NO...Jag gillar det ordet..överjävligt, man får bara inte missbruka det, då förlorar det sin grej. Sen tog jag en taxi till lägenheten där jag nu sitter. Bor i Brooklyn, på St Marks Avenue. Milena som jag nu bor tillsammans med har varit jättesnäll och låter mig låna hennes dator just nu. Hon och hennes kusin bor och pluggar här i NY. De är från Stockholm och är i min ålder. Känns tryggt att bo med svenskar och jag har redan kört typ 100 frågor om ditten o datten. Än så länge tycker de nog inte att jag e en pain in the as och vi får hoppas att det håller sig så. Mitt rum är större än vad jag trodde och hela lägenheten är verkligen fin. Kommer någon bild inom kort. Ska snart ge mig ut och handla mat. Solen skiner och det är jättehärlig. Längtar dock till att syrran kommer och häslar på. Då ska vi göra stan på riktig och vara sådär turistnördiga man bara kan vara. Hon kommer på torsdag, då ska vi sova sked i min sovsäck...

Xoxo Brooklyn girl

2 comments:

  1. Hej Isabell,

    Kul att höra att allt verkar bra och att resan flöt(g) på. :-) Tjejligan hälsar!

    Kram,
    /Mikey

    ReplyDelete
  2. Hej hej!!
    Skönt att läsa att allt gått bra, inte för att jag tvivlade på att det inte skulle gå bra.
    Jag kollade flygresor igår... oj vad jag vill komma över och hälsa på. Så vi kan göra stan på vårt sätt.
    Ha det så bra!!
    XOXO lonley girl

    ReplyDelete