9 Apr 2009

Goodie goodie


Vilken bra dag jag har haft! En sånn där dag då det känns som jag öppnat en ny dörr i hjärnan. Känns lite som The sound of Arrows låt M.A.G.I.C. Jag har känt mig lite less på mitt fotograferande på senaste tiden. Jag har tyckt om det jag har gjort men ändå känt mig lite vilse, som att famlade runt i ett mörker. Speciellt vart jag skulle ta vägen härnäst. Idag känns det som att det har klarnat för mig. Ruvan har många intressanta tankar och iakttagelser och jag suger åt mig allt som en lite svamp. Har redan inspiration till kommande plåtningar. Idag hade jag min första riktiga internship day och det gick bra. Ärligt talat tyckte jag det var lite tråkigt att gå hem. Jag har nu även träffat den andra tjejen som praktiserar hos honom, Yvonne. En söt 29-årig tjej från californien. Hon verkar precis som Ruvan vara en jordnära person med en skön personlighet. Hon är lite som spindeln i Ruvans nät och ringer o fixar o trixar. Så till min stora lättnad så kommer jag inte behöva göra allt för mycket sådant. Tror jag iallafall Dör om jag behöver ringa gallerister o dylikt Min engelska är fortfarande rejält knakig och svenglish. Idag skulle jag säga att jag jobbat i en fabrik och sa I've worked in a fabric..vilket blev lite rolig eftersom det ju betyder tyg. Men ännu har jag inte gjort någon större språk fadäs som t.ex. när skottarna var på besök i Sunne och jag skulle berätta att jag hade en stor tunga och stället råkade säga att jag hade en stor stringtrosa. Ja, prova ni själva att säga tunga och stringtrosa på engelska..lätt att tungan spelar en ett spratt där...hehehe

Jag hade inte riktigt förstått hur stor Ruvan egentligen är. Idag har jag klippt ut reportage ur tidningarna han har plåtat för, till hans portfolio. (Josse, det här kommer du gilla!) Han har plåtat Pharell för Giants, både omslag och inne i tidningen. Ovanpå det en massan andra big persons som t.ex. Lykke Li och Ethan Hawk. Och ni som tittar på Gossip Girl (Ida, håll i dig!) så har de byggt en personlighet i serien på honom. Max, the photographer som plåtar Jennie innan hon spårar ur och som är med i två avsnitt är ty Ruvan, fast inte rätt av. De hyrde in hans bilder för att ha på väggarna och byggde upp scenen så det skulle likna hans studio hemma. Är du nyfiken så kan du gå till youtube och söka på Jenny and Agnes/ Lovegame. Coolt tycker jag som är ett great fan. Det var även han som tog bilderna som visas på the fashion show takeover.
På måndag ska jag assa en plåtning för...mhhh..glömt tidskriften, men det får ni reda på, på måndag.
Imorgon e det party party. Ruvan ska spela plattor tillsammans med några vänner på en klubb i Brooklyn och jag tänkte check it out! Det var allt för idag...peace out suckers!
p.s om någon undrar så göra Ruvan en min på sin bild...och det är han som tagit min funnyface bild. Och till dig som jag för första gången fyllefacebooka med precis (ja jag e spiknykter om någon undrar, klockan e ju inte halv 5 här). Det var underhållande och tåls att göra igen..haha..natti natti

3 comments:

  1. You know me to well girl, jag G I L L AR! ;)

    Pussar / Jossan

    ReplyDelete
  2. oj oj oj... intressant läsning :)
    Du får berätta mer (allt) sen när vi ses. Gissa om jag längtar till den 21 maj?!?!
    Ha det så bra!
    Andreas hälsar också - han följer din blogg han med :)
    XOXO

    ReplyDelete
  3. KUL!
    Men hade dock inte tänkt mig att Ruvan såg ut sådär... verkligheten är bättre än fantasin om jag säger så. Tänkte mig någon lång benig modernt gubbklädd belgier eller något...

    ReplyDelete