11 Apr 2009

Party party


Gårdagen bestod mestadel av två händelser. Först mötte jag upp Bella från Malmö och vi drog runt på stan i fyra timmar och plåtade. Imponerande att hon klarade hålla gnistan uppe hela tiden. Hon var verkligen ett nöje att jobba med och förhoppningvis får jag fler tillfällen att göra det. Hon har en genuin, cool, personlig stil och hon stod för all styling. Vi åkte först ut i Brooklyn och avslutade det hela på Time square. Folk trodde nog hon var en supermodell och flera gånger blev vi fotograferade båda två, till och med filmade när vi jobbade. Ska bli kul att arbeta med bilderna i sommar. Just nu är min lilla dator inte tillräckligt bra för bildbehandling, men jag lägger upp några snabbfixade bilder för att det är kul att visa.
Den andra händelsen var min första riktiga utekväll i NY. Jag mötte upp Yvonne och hennes vänner och gemensamt gick vi till klubben Monkeytown där Ruvan skulle spela skivor efter midnatt. Det var en liten men cool klubb och jag hade the time of my life. Jag dansade loss fullständigt och både Ruvan och Yvonne såg först lite förvånade ut. Men det är klart, de har ju aldrig sett mig in action. (Hade du varit med Mi, hade de förmodligen tappat hakorna..haha) Vi dansade oss svettiga till t.ex. The strokes, The Hives, oldschool music och Lykke Li. Ruvan har mycket bra musiksmak! Han bjöd även sina assistenter på shots i baren och sa att han inte såg sig som vår chef, snarare vår vägledare. Han är verkligen en layback man. Det var en lyckad kväll och jag kom i säng vid 5 snåret och sov gott till cirka 14.00. Jag vaknade flera gånger av regnet som öste ner utanför. Det är en härlig känsla att bara kunna mysa ner sig under täcket och somna om...och somna om...och somna om.

p.s nu e d klart! Ida o Andy kommer på visit i maj..ska bli Gött mos!

1 comment:

  1. darling i SO onska att jag kunde varit dar och reejvat los med dig pa dansgolvet!! :D fasiken, later helt underbart. vi far helt enkelt stompa dansgolven i berlin istallet. ;)
    Stolt och glad att du dansade ordentligt. show them what you got hon'! Keep on moving. karlek!

    ReplyDelete