22 Apr 2009

Supermodel day


Dagen inleddes i Chelsea på lower west side, där jag droppade av två ex av Ruvans senaste bok på art gallerys. Det var så mysigt där med alla äldre hus och blomstrande träd längs gatorna. Jag har verkligen en förkärlek till det gamla. Undra var denna längtan till romantiken kommer ifrån. Jag älskar alla av Jane Austens böcker, ja systrarna Bronte är inte helt fel heller. Jag älskar att mysa ner mig framför ett riktigt bra kostymdrama och jag är hellre själv än med någon som inte delar denna känsla...Emelie, Ida och Mika, ni vet vad jag pratar om.
Okej...sen tog jag 1an till Upper west side, till Ruvans lägenhet där jag började att uppdatera hans hemsida. Om ni är nyfikna så är adressen www.ruvan.com. Han har jobbat med några av the biggest girls och idag var det Elsa Hosk och Enouck. Båda supermodels med så olika utseende. Själv fördrar jag Enouck, hennes look är intressantare än Elsa som känns mer safe. Ja kolla hur jag börjar låta. Slänger mig med de här amerikanska termerna. Fast jag är i NY tror jag att jag kommer åka härifrån med en västkustdialekt. Yvonne är en calliegirl, alltså från LA och jag hör hur jag upprepar hennes uttal. Bäst pratar jag efter ett glas eller två. Otroligt hur det kan få talbanden att slappna av och hjärnan och tungan att hänga ihop. Borde det inte vara tvärtom?

No comments:

Post a Comment