21 Apr 2009

Tid för eftertanke

Vad fort tiden passerar. Jag har nu varit här 1/3 av min totala tid. Rätt vad det är kommer jag vara i Perstorp igen. Ska koka lim hela sommaren, men det är faktiskt inte helt fel. Jag kan erkänna att jag faktiskt tycker om mitt sommarjobb. Hur skitigt, svettigt och tungt det än är. Eftersom jag jobbar skift har jag ofta bra utgångsläge att klämma in mina fotouppdrag. Har troligtvis två bröllop och fem porträtt plåtningar i sommar. Ja och plus alla min egna idéer som poppat upp i skallen. När man spenderar mer än 1 h fram och tillbaka på tunnelbanan blir det gott om tid för eftertanke. Ingen i min närmsta krets går säker framöver. Om ni känner någon karl, eller känner er träffade så söker jag en som känner sig bekväm att bli fotograferad naken bakifrån. Inte på ett sexuellt sätt utan mer drömskt arty typ. Som sagt, jag har många idéer som snurrar. Jag har min lilla skissbok som jag ritar och kladdar i på tunnelbanan. Ruvan menar att min styrka ligger i mina självporträtt. Det var underbart att höra för det är i dom bilderna som jag lägger ner mest eftertanke och hjärta. De är dock inte några bilder jag brukar visa för människor eftersom jag känner mig lite rädd för att missförstås och även för att jag känner mig exponerad när jag gör det, även om historierna bakom bilderna inte behöver vara mina. Eventuellt har jag fått tillfälle att ställa ut i sommar i Malmö, kanske blir det några självporträtt där. Utställningen jag hade hemmavid förra sommaren var såhär i efterhand lite väl splittrad och jag hade svårt för att ta avstånd från vem jag ville bli uppfattad som. Men denna gången kommer folk som ser mina bilder inte ha någon tidigare relation till mig eller bilderna, vilket känns befriande.

No comments:

Post a Comment