2 May 2009

On my own


Just nu sitter jag och käkar frukost på min nya sovplats, Yvonnes soffa. Jag har flyttat till Sunnyside i Queens. Nu bor jag bara 2 min från metron, i ett betydligt mysigare område. Har inte hunnit utforska det ännu, men får ta en sväng runt kvarteret lite senare. Ska träffa Fay kl vid 3 och gå på museeum. Jag tycker om att gå på museeum. Jag hittar alltid något som inspirerar mig till att göra något eget. Är lite lätt bakis idag, vilket är konstigt eftersom jag drack så lite. Var ute igår och firade valborg på Lower eastside. Men vi kan börja lite tidigare. Igår så gick jag upp tidigt och for till jobbet. Jag var där till 14.00 innan jag åkte downtown och gick på möte med en annan fotograf vid namn Nikola. Han var faktiskt en av de jag kontaktade innan jag åkte iväg men som aldrig svarade, förrän nu. Han letar efter en retuchör, men jag tror han har lite väl stora förhoppningar. Han är inte ute efter det jag vanligtvis gör för andra utan det jag vanligtvis gör för mig
själv. Han vill ha en speciell känsla på bilderna och han visade exempelbilder från de riktigt stora fotograferna. Jag upplever verkligen inte att jag är på deras nivå. De retuschörerna tjänar multum mutlum och är branschens bästa. Men jag bara nickade. Jag menar, I'm up for the challenge! Även om jag egentligen inser att jag tagit mig vatten över huvudet. Efter mitt möte for jag upp till 43 th street och gick på ICPs fotoutställning om mode. Jag mötte upp Yv, Nick,Ryan och Daysi. Det var intressant
att se och definitivt inspirerande. Vi drog sedan vidare hem till oss och käkade och drack vin. Ryan och Nick made fun of me för att jag lyckats köpa wineproduct istället för riktigt vin. Amerika är ett märkligt land. Varför göra produkter som smakar som vin och öl men egentligen är något annat? Alla vara trötta förutom jag som ville gå på den scandinaviska valborgsfesten på Lower eastside. Så jag åkte dit själv och med min kamera så klart. Det är första gången jag gör en sådann sak, går ut utan mina brudar. Jag var lite influerad av Ruvan som gör sånt hela tiden. Det är otroligt vilken social makt en kamera kan ha. Inom loppet av en 1h hade jag träffat 15 nya människor och fått några riktigt bra bilder. Vid 3 tiden begav jag mig och somnade nöjd på soffan. Men nu är det dax att ta tag i dagen!

1 comment:

  1. Fan va cool du är! You go girl! :) puss puss / laila

    ReplyDelete