4 May 2009

WORD!

Vilken otroligt trevlig helg jag har haft. Såhär med facit i hand så kanske den innehöll lite för mycket vitt vin, men man är ju bara i NY en gång i sitt liv...eller inte. Som jag tidigare skrivit var jag på valborgsfest i fredags. I lördes så gick jag och Yvonne ut med hennes vän Hazel som är på besök från LA. Vi kolla in en bar som heter Tokyo Bar. En av Yvonnes vänner firade sin födelsedag där. Men det var ganska lame så vi drog vidare och mötte upp Kemiko och hennes flickvän Sabrina. Jag kan erkänna att jag stod för en del av underhållningen när vi började prata namn på våra framtida barn. Yvonne ville nämligen döp sitt till någon som för mig lät som hynda. Det tyckte jag var lite roligt. Och när jag väl börjat så kom även andra upp. De skrattade som fan när jag berättade vad Pitt betydde på svenska och varför svenskar tyckte det var roligt när någon hette Pippa. Båda två är ju vanliga i t.ex. England. Så de drog slutsattsen att svenskar är ett snuskigt folk. Jag försökte förklara att mycket är slang, men jag tror inte riktigt det gick hem. Vi skulle inte vara ute länge men såklart kom vi inte hem förrän halv 5 tiden. Så jag sov bort söndagsförmiddagen och myste sedan framför datorn tills det var dax för middag. Hazel är på besök i ett par dagar och hon hade dragit ihop 14 pers och bokat bord ute på Lower East side. Jag uppskattade verkligen att jag kunde hänga på, för det blev en riktigt bra kväll. Hon hade bara bjudit sina mest kreativa vänner. Så det fanns författare, konstnärer, musiker osv. Men det som stod ut allra mest var definitivt Zack(glasögon). Han är skådespelare, komiker och konstnär. Just nu så har han ett projekt där han provar ett nytt jobb varje dag. Nä jag skojar inte! Han har en blogg där han skriver om detta och lägger upp filmer på sig själv när han provar jobben. http://www.iamzachbliss.blogspot.com/ Jag och Yvonne ska bidra till det hela och har bokat honom som modell för en dag. Han var hysteriskt roligt, som ni kan se här om ni kollar in videon. En annan som stod ut var Antonthy (hoodtröja) som driver en verksamhet för gratis kramar. Jag fattade det inte riktigt, men han demonstrerade villigt sin verksamhet på hela gänget. Jag åt även världens godaste pizza här! Jag dör när jag tänker på den...Efter middagen drog vi vidare till en pub. Där drog Kemiko och Zack igång charader. Det var hysteriskt roligt. Även jag provade på! Jag fick även en lätt kändisupplevelse på puben. En såndär som man inte fattar riktigt förrän i efterhand när man youtubat. Hazel och jag började prata med några killar som väntade på taxi. De var uppenbarligen britter och berättade att de var i NY för att spela kvällen därpå. Hazel undrade vad deras band hette och de hette The Horror. Jag har aldrig lagt det namnet på minnet, men när det berättade att de var förband till The Killers, så insåg jag ganska snabbt att de nog inte var några småpotäter. Tyvärr så åkte de ganska kort därefter iväg i deras beställda taxi. Själva var vi hemma vid halv 5 tiden igen...vilket innebär att jag känner mig ganska död just nu. Så nu ska jag koka lite nudlar och dega ner mig.

1 comment:

  1. Gillar din BLOGG/foton....Fy fan lev livet i storstan:))Kram pamela på landet..

    ReplyDelete