13 Aug 2009

JBM Jesse Marchant

När jag var i NY i våras hade jag det stora nöjet att bli medbjuden på en mindre spelning med den kanadensiske sing and songwritern Jesse Marchant som går under artistnamnet JBM. Jag kunde inte låta bli att bli berörd av hans lugna och vackra låtar. När vi några veckor senare hamnade på samma fest kände jag att honom vill jag plåta. Vissa människor har en speciell dragningskraft omkring dom som inte riktigt går att ta på. Jesse har verkligen DET. Några dagar senare drog vi runt i staden och fotograferade. Vi pratade om naturen och motorcyklar, om NY och musik. Det är just den mänskliga kontakten jag är ute efter när jag fotograferar. Det ger mig inte så mycket att endast fotografera random people på stan. Jag vill ha ett slags utbyte, känna att jag fått en kontakt.
Flera människor hade sagt till mig att det var förbjudet att plåta i tunnelbanan så vi lekte lite gangsters och bröt mot reglerna, som så många andra gör hela tiden. Bilderna här nedan är lite av den dagens resultat. Extra kul var att han och hans manager gillade bilderna så pass att de nu använder de som pressbilder. Jesse är just nu ute på turné i USA och det känns extra kul att veta att det är mina bilder de använder.

Vill du veta hur JBM låter:
http://www.myspace.com/jessemarchant

eller kolla in hans hemsida:
www.jbm-music.com

Wanna see more of my photos? Go to www.isabellnwedin.com

XOXO




No comments:

Post a Comment