25 Aug 2009

Lella och Amadeus

Under en vecka har jag haft totalt 7 jobb, både fotograferingar och retuch. Det har varit lite påfrestande men självklart underbart kul.
Förutom jobb så hade jag även två för min egen skull. Lella, som man kan säga är min musa, behövde fler bilder till hennes portfolio. När jag fotograferar henne vet jag att det alltid blir bilder som även jag kan använda. Denna gången var det mer av en utmaning eftersom vi skulle koncentrera oss på kroppsbilder. Min styrka som fotograf ligger i att avläsa personers ansikten, att se vilka vinklar och ljus som gör personen i fråga mest spännande och attraktiv. Att vi sen inte heller befann oss på en karibiskt strand utan en sunkig svensk gjorde inte det hela lättare. Men jag är mycket nöjd med resultatet. Den andra egna plåtningen var med Amadeus. Det blir ofta att jag plåtar tjejer så det var kul och lite mer utmanande att fota en kille. Sen är det extra kul när det är någon så talangfull och snygg som Amadeus.

Xoxo

p.s klicka gärna på bilderna om ni vill se dom större...







3 comments:

  1. Du är grym! Dina bilder är fantastiska och det gläsjer mig att det går så bra.

    ReplyDelete
  2. ohhh.. sjukt nice isabell!!

    ReplyDelete