23 Sept 2009

BERLIN



Eftersom jag tagit picket och packet och dragit söderut till Berlin, tänkte jag att ett inlägg om detta var nödvändigt. Men eftersom jag sitter pa en tysk dator sa saknas det en bokstav.

Igar gick jag och la mig med riktigt rejäl huvudvärk. Men det var en god huvudvärk, ni vet den där huvudvärken man far när man varit med om nagot nytt och spännande. Igar var nämligen första dagen pa mitt internship hos fotografen David Fischer. Jag spenderade mer än 9 h pa att assa en modeplatning pa IKEA. Hur ironiskt är inte det? Bilderna var till ett tyskt independent magasin och de blev riktigt snygga. Eftersom det var första gangen jag var med höll jag lag profil och tog inga behind bilder att visa här men de kommer komma längre fram. Jag blev tipsad om David av min amerikanska fotograf Ruvan och David verkar vara en riktigt trevlig människa han oxa och jag hoppas jag kommer lära mig mycket nytt. Jag gillar stämningen här i Berlin. I NY var det i regel mer uptight och jag gillar den avslappnade vibben. Jag bor riktigt bra oxa, precis vid en tunnelbanastation i Mitte. Vädret har varit fantastiskt dessa dagar. Min kära syster och hennes man Johan gjorde mig sällskap ner till Berlin och vi spenderade helgen med att mest vandra runt och äta massa mat. Det kommer bli lite ensamt fram tills nästa vecka da min underbara kombo Mi anländer. Tur da att jag fatt jobb hemmifran. Sa nu ska jag knalla hem över gatan och byta dator.

Tills vi höres igen...

XOXO

No comments:

Post a Comment