19 Oct 2009

Sondre Lerche Live in Berlin

Förra veckan hade jag det stora nöjet att träffa Sondre Lerche igen. Han var i Berlin för att spela på Astra. Efter att ha turnerat runt i USA så är det nu dax för Europa. Jag tog självklart chansen att hänga med på spelningen och fotografera. Jag brukar inte plåta konserter på grund av flera anledningar men framför allt tror jag det handlar om att jag inte har någon direktkontakt med den jag fotograferar och att det är lite bökigt eftersom jag är kort. Men det var annorlunda denna gång. För det första kunde jag röra mig relativt fritt med mitt backstage pass och för det andra så känner jag Sondre och kunde vänta in bilden där jag tycker att hans karaktär kommer fram. Det var en riktigt skön konsert och Sondre är verkligen en fantastisk artist.

Det finns oftast en bild som står ut efter en fotografering, den där bilden som man känner något speciellt för. I detta fallet är det den tredje i ordningen som jag anser har det där som oftast inte går att sätta fingret på men som känns i magen. Vill du se dom större är det bara att klicka på bilderna.

Xoxo




No comments:

Post a Comment