6 Apr 2009

Best of Brooklyn


Idag, lördag, gjorde vi två saker som lämnat lite djupare intryck. Den ena var promenaden över Brooklyn brigde, det var en häftig upplevelse och den andra vår guidade tur med Ulrikas föredetta kursare Andre. Han är uppvuxen i NY och har bott många år i Brooklyn. Efter att vi först själva varit inne på Manhattan, denna gång i West Village, där vi åt den godaste taimat jag ätit i mitt liv mötte vi upp Andre i Brooklyn. Han tog oss på en en intressant tur. Dock så blåste det nått så in i helvete denna dag att det ibland var svårt att höra allt intressant som liksom forsade ur honom. Brooklyn heights är verkligen fint med alla sina gamla hus och med utsikten mot andra sidan. Önskar jag hade bott här istället. Där jag bor finns det inte direkt några mysiga kaféer eller matställen. Det fungerar mer som ett bostadområde vilket gör att det inte finns så mycket charm.

Andre berättade även vart IKEA ligger och att det går gratis bussar ut dit. Eftersom jag är en knäckebröds nörd så ska jag åka dit vid första bästa tillfälle!

Turen med Andre avslutades på Brooklyn museum där de en gång i månaden har en gratis kväll men speciella events och utställningar. Det var intressant men hade varit så mycket mer givande om jag och Ullis inte hade gå koma. Våra vader liksom domnade bort efterhand och vi började gå som gamla tanter. Ni vet, de liksom vaggar fram. Så vi stupade i säng direkt vid hemkomst, vilket var vid 10.




Man kan tro att Ulrika är själv på bron men så är verkligen inte fallet. Tog bilden i rätt ögonblick...


Och bron från sidan...

2 comments:

  1. Äntligen lite inlägg hehehe! Jäcklar du skulle köpt en stegmätare och räknat samma alla steg du tar i New York! Detta kommer asså göra under för kommande bikinisäsong hahahaha!
    Ni verkar ha lite muggigare väder än hemma i sverige, här skiner solen och det har dom lovat att den ska göra kommande dagar, super skönt!Blir det nån liten trip till frihetsgudinnan tro?? :) Ta hand om er

    ReplyDelete
  2. Hey! Tyvärr så tror jag det jämnar ut sig i längden..alla dessa söta o feta intag :)
    När ska du själv sätta dig på ett plan o komma hit..come on come on :)

    ReplyDelete