6 Apr 2009

Thank God it's friday



Vilken start på dagen! Jag och Ullebulle vaknade till ljudet av regn som faller mot rutan. Inte det tänkbart bästa vädret men eftersom fredagen var dedicerad till shopping så klarade vi oss helt ok. Vi begav oss ut i det gråa diset och satte oss på metron till stan. Det blev en runda på märkes outleten Century 21 (Ida och Andreas, ni kommer älska det). Den ligger precis vid ground zero, där de nu bygger för fullt. På Century 21 hittade jag ett par helt underbara Betsey Johnson brillor. Det är visserligen lite tantvarning över dom men på ett bra sätt. Efter det drog vi vidare till Soho via Little Italy och Chinatown. I chinatown blev det ännu ett par brillor, men denna gång Ray Ban inspirerade. Finns massor av sånna här i alla färger och mönster man kan tänka sig. Kommer säker åka hem med minst 5 par! Där kan jag verkligen inte ha den äkta varan. De har en sådan märklig lutning att jag med mitt babyface ser mycket rolig ut. Hittade en jacka på rea inne på urban outfitter, alltid lika bra där. Love that store med alla dess saker och kläder. Hade jag haft en rejäl budget hade jag verkligen kunnat gå loss där. Annars är det nästintill billigt att handla kläder här, maten däremot är inte lika rolig att införskaffa.


Jag och syrran hade många planer på att gå ut och äta på Lower east side men vi var båda rejält trötta så det blev jamaikanskt take away i Brooklyn istället. Efter det däcka vi båda vid 9. Pensionärs varning på den du!




Syster yster på kingston





Mina nya brillor

No comments:

Post a Comment