2 Apr 2009

Into the wild




Jag har kommit på att det bästa sättet att vända dygnet är genom att se på film. Vi har ingen TV men jag har min laptop. Sen jag kom hit har jag sett Vanilla Sky (för andra gången) och den var mycket bättre denna gången..kanske för att Tom Cruise påminner kusligt mycket om en viss person. Igår var det Into the wild. Den var helt helt underbar. Fast jag precis har flytt till storstaden kände jag en viss längtan ut till naturen. Kanske för att det är en mycket mer van miljö för mig. Jag känner mig säker där medans NY är skrämmande stort, det är mitt egna into the wild och imorgon kommer det bli ännu större. Min syster kommer ikväll och imorgon ska vi shoppa i Soho och om jag får som jag vill äta take away i central park. Jag hoppas vädret blir lika fint som idag. Solen skiner och det är varmt. Troligtvis som hemma. Läser just nu slumdog millionare och tänkte bege mig ut i nån park snart, troligtvis prospect park här i brooklyn och sätta mig och läsa. På onsdag börjar allvaret, då ska jag träffa Ruvan. Han vill att jag ska tänka över hur NY inspirerar mig. Så då det bäst att jag börjar tänka efter. Just nu har jag ingen direkt grepp eller aningar förutom att West Village är mysigt och brooklyn lite åt det tuffare hållet. Att komma dragande med Sex and the city och Gossip girl känns ju inte så seriöst.

Här kommer oxå lite bilder på hur det ser ut där jag bor...mycket nöje

3 comments:

  1. Awww trollunge du vänjer dig nog snart vid betongdjunglen! Men visst är det skönt att fly in i grönskan, akta så du inte går vilse i parken bara, den är väll knappast samma size som Bejersparken :)En lycka till spark i baken inför första mötet med Ruvan :P Kram

    ReplyDelete
  2. Hej! Vad kul att du bloggar! Låt mig få läsa om allt som händer och hur där är. Kommer bli trogen läsare, har bytt blogg, kör på blogspot nu istället också. Gillar det mer.
    Kul att du träffade Clara också.
    Keep it real!!!

    Puss och kram trogen läsare muhaha.

    /Fanny

    ReplyDelete
  3. later helt underbart fina!! shit jag onska jag kunda vara i dar med dig. ar lagom...mer an valdigt lagom trott pa hong kong och det ar dags for mig att bege mig ivag...men men tva manader till maste jag halla mig kvar. uurk! beratta om mer spannande bravader. kramkram! // Mi

    ReplyDelete