10 May 2009

Den hemliga världen...Once in a life time

Jag vet, jag har varit dålig på att skriva på sistånde, det är bara det att jag har haft fullt upp. Detta är den första lediga dagen sen i söndags. Men...I love it! Denna helgen har bara varit över the top. Ruvan gör ett jobb för New York Magazine som går ut på att han åker till olika barer och uteställen över hela stan och tar bilder. Detta innebar att vi två avverkade 8 ställen på två kvällar/nätter. Eftersom de flesta ställena vill göra ett gott intryck så bjuds det hej vilt på mat och drinkar. Jag tror inte att jag i hela mitt liv har smakat så många drinkar totalt som jag gjort denna helgen. På ett ryskt, coolt ställe fick vi även kaviar...Men det som slog allt med hästlängder var stället vi hamnade på igår. Redan vid ingången förstod man att det var speciellt. Det ser nämligen ut som en pizzeria från utsidan men inne i så finns det en omärkt svart dörr med en stenhård vakt. Men vi kom in och tog oss ner till källaren där vi sprang på Lykke Li. Jag gillar verkligen hennes musik så det var kul att träffa henne. Ruvan och hon känner varandra sedan tidigare. Jag trodde hon skulle vara längre men hon är lika kort som jag. Hennes stil är så inspirerande! Stället var litet och hade verkligen en källarkänsla över sig med tegelväggar och levande ljus. När Ruvan gick till rökrummet för att röka hängde jag på och började där prata med två killar. Båda två var musiker och jag frågade i vilket band. Det visade sig att den ena var sångare i Lemonheads. Ett band jag ärligt talat inte har så stor koll på men jag har förstått såhär i efterhand att de är rätt stora..så att säga. Han var trevlig att prata med, vi snackade Sverige, Berlin och kreativitet och när jag sa hejdå för att svansa efter Ruvan med utrustningen så fick jag en kyss i pannan. Det var lite kul tyckte jag. Juliette Lewis var också där och Ruvan fick henne att göra ett funnyface till hans pågående projekt. Hon är så cool, det har jag tyckt det ända sedan jag såg henne i From Dusk till Dawn och Natural born killers. Jag vet att sånna här kvällar kommer det inte många av i livet. Sånna kvällar där du får tillgång till den hemliga världen och jag trivdes sååå bra. Jag tycker ärligt talat själv att jag passar in. Ruvan sa flera gånger att jag inte visste hur lyckligt lottad jag var. Att han hade jobbat på det i flera år att komma in dessa kretsar och han är verkligen in. Det var LCD Soundsystem han fota en LA och han ska åka tillbaka dit om 2 veckor för att plåta mer. Jag blir otroligt inspirerade av att befinna mig här och hoppas jag kan ta med mig det hem. Det bara måste jag göra. Jag kan inte avsluta detta inlägget utan att berätta om det absolut sista stället vi åkte till. Det var en gayclub och det var helt fantastiskt. Där kan vi prata om att stiga in i en helt ny värld! De hade lila ballonger i taket och självklart en discokula. De hade en manlig strippa i string som dansade på bardisken. Det spelade mycket latinoinspirerad musik och det var verkligen packat. Vi var där tills dom stängde och kring 6 tiden ramlade jag i säng. Jag är fortfarande trött och jag tror bestämt att jag ska ta mig en powernapp, på 1 h eller 2.

Grattis på mors dag kär mor...


xoxo NY lover

1 comment:

  1. Fan Isabell, du verkar verkligen ha det fint, njut nu av det sista veckorna i NY. Så ses vi när du kommer hem. All kärlek //Sudd

    ReplyDelete